Neurolinjen

Vårtermin 2014

Kategori: Allmänt

 Hej - nu  så har vi börjat om efter jullovet.
 
Vi har bland annat nu efter lovet börjat om igen med hjärnjobb. För mig så blir det nu det sista  hjärnjobbet jag ska göra innan jag slutar på neurolinjen och det sista hjärnjobbet blir förstås speciellt eftersom man då har samlat allt mer kunskap om den hjärnskada som man har fått.
Så här i början av terminen så har vi även haft besök några dagar av distanskursen som är några av de elever som tidigare har gått här på neurolinjen. Bland de som var här för det besöket så var det som exempel en person           -  Peter - som jag tidigare har gått i samma klass med här och en annan man som heter Christer som tydligen tidigare hade varit med om samma sak som jag har varit med om d.v.s. fått sin hjärnskada eftersom man blivit påkörd av en bilist.
 
Nu på början av vårterminen så har det varit ganska kallt här d.v.s. ganska många minusgrader även om vi här i Piteå inte alls haft lika kallt som det jag tidigare hört om på nyheterna - en annan plats i Norrbotten som hade haft 42 minus grader.
 
Imorgon så ska jag tillammans med 1 hjärnkunskapslärare och musikläraren åka till sjukhuset Sunderbyn för att delge anställda där om neurolinjen och tala om minnet samt så ska jag och Per Isaksson som vi har musik med framföra 3 stycken låtar för dem. Jag ska då sjunga och spela fiol för dem och jag hoppas att dom kommer att uppskatta informationen och musiken vi kommer att delge och framföra för dem.
 
                                                                   / neuroeleven Sonja.
 
  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: