Neurolinjen

Sista rushen

Kategori: Allmänt

Vi sitter på 2011 sista IKT lektion.
Klart en tår sakta drar ner för kinden.

Till slut fick vi ju en massa snö hit
till Framnäs ändå, bara lite sent.
Julmusiken strömmar ut ur högtalarna
konstant, iaf för mig.
Den allt för kända julefriden fyller
ens kropp när man tänker på att dom flesta
julklappar ändå är klara och man bara behöver
sitta och vänta på den nalkande julens
fina intågande.

Lika gärna som snön nu täcker våra
tak och våra träd till viss del
så är det, iaf enligt mig, alldeles för varmt för att man
ska kunna kalla detta en äkta vinter.

Jag har hunnit baka iaf två gånger sen sist.
Då jag väl har bakat så har det ju självfallet
blivit något med lite mer julkänsla.
Bakade mina subway-kakor fast med kanel och kardemumma
sen så "bakade" jag en slags knäck-kola.
"Enkel chokladkola" stod det till och med på receptet.
Den tog typ 10 min att göra, men kanske en timme att sen
slå in i små pappers bitar.

Mvh. Jens

Kommentarer


Kommentera inlägget här: