Neurolinjen

Vattenverket och påsklov

Kategori: Allmänt

För ett tag sedan så hade vi studiebesök på vattenverket i Piteå.
 
När vi var där så hade den man som arbetar där och är produktions ansvarig där föreläsning för oss. Han berättade då om hur vattenverket fungerar samt hur de arbetar med vattnet för att ha tillgång till det samt se till att det är rent och har en god smak.
När vi var där så ställde vi en hel del frågor och jag frågade honom om vad/hur man hör om vattnet innehåller cryptosporider så som det har varit i 2 städer i Sverige ( däribland Skellefteå). Han berättade att man då använder kol och uv - ljus vilket gör att cryptosporiderna då blir infertila och inte längre kan föröka sig.
Vi fick då även veta en hel del om allt som de gör för att se till att vattnet är bra i hela det område som de är ansvariga för.
Vi fick då även se och lyssna på reningsverket som de har där samt lyssna på informationen om det med andra ord så kan man säga att de gör en hel del för vattnet så att det ska hålla god kvalitet.
 
Till veckan som kommer så ska vi ha påsklov och vi kommer då alla att göra flertalt olika saker.
Jag till exempel ska starta påsklovet en dag tidigt genom att ha möte med min advokat och senare så ska jag träffa min kontaktperson. I övrigt så kommer säkerligen flertalet av oss vid sidan av något godis i påskägg samt även äta något/några ägg. Jag hoppas att ni alla får en trevlig påsk !!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: