Neurolinjen

Västra äpplet bredvid cykeln till långträsk

Kategori: Allmänt

Nu när skolan har börjat om så har vi ju nyligen haft
den årliga friluftsdagen och när den är
så brukar vi här på neurolinjen fara ut och cykla.


(Från vänster) Magnus, Robin, Sonja, Jag Jens,
Peter bakom, Eva, Ellie, Stefan och Vera.

Här ifrån, skolan, så cyklade vi till det som kallas för "Blå bågen".
Där tog vi det obligatoriska fikat, och självklart så var ju eran kära
och personliga Jens där först av alla.

Efter fikat for vi mot Västra Kajen och återigen, så var jag först av alla.
Kan dock erkänna att eftersom jag skulle följa efter
Per som körde bil dit och for lite före så hade jag en del tvivel på att jag
for rätt.


Före det har vi bland annat varit en sväng där tidigare.
Då var det dock för att vi var där under en mindre festival.
Jag anser att det fanns inte mycket att föra på det arrangemanget
förutom en sak, och hade tänkt bifoga en liten film på det, men tyvärr gick det inte.

Vi har ju även då varit på en resa till Långträsk och efter vi hade varit där
så hade vi en sväng förbi några vinkraftverk.


Vi tog även en tripp upp till Jokkmokk där vi hälsade på Johan i
hans nya lägenhet som var så himla fin, dock fanns det ju dom i personalen som dock tog en tupp lur hem.


Det har ju hänt otroligt mycket nu senaste tiden.
För vi har ju även då varit i Sikfors och kollat på ett ENORMT
tajt packat äppelplantage.
På en vanlig baksida av en vanliga vila tomt hade karl'n cirka 70 olika
äppelträd planterade och här är lite bilder när från när vi var där.



Personligen så tycker jag att man direkt kunna känna skillnaden
mellan dom olika trädens äpplen. Och personligen så anser jag att smaken
"Rödluvan" och smaken "Meiki" var dom godaste.
Men samtidigt enligt många av alla oss som var där så verkar det som
om alla äpplen var goda med kanel och i en paj och lite marsan sås.


Ber om ursäkt för om ni har problem med några bilder, men fotade med
ett program jag har till kameran på min mobil som gör att dom ser lite äldre ut.

Jag tackar för mig och hoppas ni läser med spänning kommande inlägg.

Kommentarer

  • Siv säger:

    Men chauffören på vägen från Jokkmokk var då klarvaken hela vägen! :-)

    2011-09-16 | 09:40:50
  • Helena säger:

    Vilken bra sammanfattning av hösten...... Bra.

    2011-09-19 | 08:00:02
  • Anonym säger:

    Är du verkligen säker på att chauffören var klarvaken?! / Sonja

    2011-09-21 | 10:53:13
  • Jens säger:

    Kan ju erkänna att vi var då flera som tuppade till vid resan hem från Jokkmokk

    2011-09-21 | 13:18:43

Kommentera inlägget här: