Neurolinjen

Fångarna på dramat

Kategori: Allmänt

Hej igen.
Det var väl ett tag sen vi skrev något sist men det är förståligt då det
verkligen har hänt mycket under den senaste tiden på skolan.

För det första så har vi börjat att ha lektioner i Drama.
Detta är för att vi lättare ska kunna ha en bättre kommunikation
mellan varandra på linjen och antar att det är främst för att vi
ska lära oss att visa, lika gärna som att se, känslor hos och till
andra personer. Nedan kommer en liten bild från en lektion.

Här sitter Magnus och lärarinnan Eleonore och ritar av varandra utan att titta
på pappret och vad dom egentligen ritar. En rolig övning enligt mig.


Här sitter jag och Peter och försöker rita av varandra utan att titta på pappret.


Vi har även haft dom årliga tema dagarna som vi brukar ha på skolan.
Detta år har vi på studerande rådet beslutat att det skulle vara en
Framnäs version på Fångarna på Fortet som fick namnet
"Fångarna på Framnäs".

Där hade vi stationer dock som man skulle göra, inga celler.
Det var inga nycklar heller men det var däremot poäng man kunde få.

Första dagen så hade vi en hel dag med stationer inne
och andra dagen med stationer ute.
Exempel på några staioner var t.ex. Sportrummet där man skulle
balansera en sten på en fot medans man bara stod på ett ben.
Samtidigt skulle man lista ut vad två rutor med en massa blandade
bokstäver blev för person likaväl så som aktivitet, för att sen
kunna få ihop det till en sport.

En bild på när vi gör exemplet.

Jag har personligen starta om min egna blogg.
Om ni vill in och kolla en sväng på den finns den här.
Jag har inte skrivit mycket på den än. Men så småningom så
ska jag nog göra det.

Hoppas ni fortsätter läsa så kommer vi att publisera ännu mer inlägg.
// Jens

Kommentarer

  • Siv säger:

    Tur att det inte var celler då. Tänk om ni blivit inlåsta över lovet????:-)

    2011-10-26 | 16:26:35

Kommentera inlägget här: