Neurolinjen

Dom röda med vita prickar av svamparna är goda.

Kategori: Allmänt



Höst-terminen har börjat på Framnäs Folkhögskola och ett av
dom ämnerna det pratas mest om på skolan är ju årets svampar.
Naturen visar sina konstnärliga förmågor lika mycket med att färga
löven i olika färger och ge oss solnedgångar bortom beskrivning.
Lika så kommer morgonens frost och kyla på markens gräs och ger
en känsla av en nalkande vinter.



Annars är väl allt som vanligt. Lars är ute och skådar på fåglar,
eleverna är glada ena dagen, sure andra, och bakis den tredje.



I all glädje av en ny skolstart har jag dock personliga data problem
för en gångs skull.

Nu till veckan så skall hela klassen, dagkursen och internatet,
fara ute på en skolresa till Långträsk.
Har planerat att läsa så mycket jag kan av en bok då, försöka fiska,
rita och måla, lyssna på musik, och försöka vara så social som möjligt.
Det enda problemet är ju det att jag nu känner att det kommer nordliga vindar
som då tyvärr ger mig ledvärk på grund av min, som läkarna är osäkra på,
reumatiska sjukdom.

Önskar alla en trevlig höstdag och ber er läsare att ta vara på denna ovanliga höst
värme som vi nu har spridandes i landet....eller iaf här i Öjebyn.

// Jens Andersson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: