Neurolinjen

Munnen full av Jokkmokk

Kategori: Allmänt



Denna bild skulle beskriva det mesta i mitt första besök till Jokkmokk.
Det var fika, mat, fika, provsmakning, köpa remmar, polkagrisar och munkar.
När vi for till marknaden hade jag som mål att köpa ryggkliare och kolla efter remmar
som alltid brukar finnas på såna här liknande evenemang.

Först bestämde jag mig för att gå på marknaden med Helena och Matilda, före vi åt lunch.
Under denna tur så blev jag, Matilda och Helena frågade om vart apoteket fanns
eftersom han tyckte att vi såg ut som Jokkmokkare.
Detta gjorde oss lite små stolta.

När jag sedan gick andra varvet med Rikard så hittade jag en ryggkliare som
bara kostade 240kr mindre än den första jag såg.
Glad som jag var betalade jag 40kr och sedan var dagens pengar borta.
Innan jag visste ordet av det så hade jag köpt remmar, 10st sockarmunkar,
en ny zippo-tändare,en påsechips och min kära ryggkliare.
Det som folk undrar mest över är varför jag köper tändare nu när jag
har varit tobaksfri i 40 dagar.

Kommentarer

  • Christer säger:

    Jag kunde säkert säga vart apoteket låg, till de som frågade. Ni kanske såg ut som söta skövdebor.

    2010-02-16 | 11:00:02
    Bloggadress: http://christer79.zoomin.se

Kommentera inlägget här: