Neurolinjen

Kring 32+ grader under julgrannen

Kategori: Allmänt

Nu är vi inför dom sista dagarna på detta skolår.
Mycket har hänt. Både individuellt (tror det blev rätt) och för hela skolan.
Jag, Jens, har kommit in i elevrådet, jag har lyckats uppmärksamma och
öppnat folks ögon för neurolinjen känns det som. Både igenom dom projektdagar vi har haft,
men så även igenom det svt reportage som lyckades uppmärksamma mitt liv,
min väg tillbaka och framför allt denna underbara skola.

Så här i julens tider så har min käre storebror även kommit hem från studierna i Australien.
När han for var det, om jag nu minns helt rätt, +32 i Australien på flygplatsen, och när han väl landat i Skellefteå, efter alla byten av flygen, och då när han väl landade på Skellefteå flygplats var det minus 20 grader.
He e ju som ganska skillnad.

Där har ni en till sak som har ändrats, mitt språk.
Jag har börjat må bättre och visar det.

Nu till julen så slutar tyvärr Johan och lämnar oss. Men jag hoppas personligen att vi kommer kunna träffa honom gångerna vi far upp till Jokkmokks marknad.

Avslutar med min typ av julmusik för att förgylla eran julstämmning i denna mörka, kalla vinter.




Och kom ihåg:

Varje barn skall aldrig behöva växa upp med föräldrar som dricker alkohol till julen.
Bevara julen vit och ren.

Kommentarer

  • Turid säger:

    Hej Jens! Jag hoppas verkligen att ni håller kontakten du och Johan,även efter att Johan slutar på skolan. Du skriver så kloka och fina ord på bloggen. Jag önskar dig en God Jul och ett Gott nytt år. Hälsningar från Turid, Johans mamma.

    2010-12-09 | 21:30:47

Kommentera inlägget här: